شکایت از فروشگاه اینترنتی
شکایت از فروشگاه اینترنتی از سه طریق امکان پذیر می باشد: شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، شکایت از طریق پلیس فتا و شکایت از طریق مرجع قضایی. نحوه و مراحل شکایت از پیج خرید و فروش برای هر یک از این نوع از انواع شکایت، تابع ترتیبات خاصی بوده که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
زندگی روزمره انسان ها، با ورود اینترنت، با تغییرات گسترده ای مواجه شده است. یکی از مهم ترین نمونه این تغییرات، امکان فروش اینترنتی بوده که با شیوع بیماری کرونا در تمامی جهان، من جمله کشور ما رواج بیشتری یافته است و البته مشکلات خاص خود را نیز به همراه داشته است.
در شرایط فعلی، فروشگاه های اینترنتی با اختصاص دادن حجم قابل توجهی از مبادلات تجاری ، جایگاه مهمی در اقتصاد کشور و زندگی روزمره بیشتر افراد جامعه داشته، به نحوی که اختلال در نحوه کار این فروشگاه ها موجب اختلال در زندگی روزمره شهروندان و نظم عمومی جامعه می گردد.؛ بنابراین طبیعی است که روش های شکایت از این نوع فروشگاه ها حداقل در برخی از اقسام، متفاوت از فروشگاه های شکل گرفته در جهان واقعی باشد.
به همین دلیل در این مقاله، به توضیح روش های شکایت از فروشگاه اینترنتی پرداخته؛ شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، شکایت از طریق پلیس فتا و شکایت از طریق مرجع قضایی و نحوه و مراحل شکایت از پیج خرید و فروش را در هریک از این روش ها مورد بررسی و تحلیل حقوقی قرار خواهیم داد.
برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.